اگر در خارج از کشور زندگی می کنید، به احتمال زیاد برای واریز پول به ایران با مشکل مواجه شده اید.

با توجه به اینکه ایران با بسیاری از تحریم های سایر کشورها دست و پنجه نرم می کند، برای افراد داخل کشورمان سخت است که درآمدهای ارزی خود را در ایران دریافت کنند یا از خارج برای آنها پول ارسال کنند.

این مشکل کار بسیاری از کسانی را که در خارج از کشور زندگی می کنند یا به هر دلیلی می خواهند به ایران پول بفرستند فلج کرده است.

اما این موضوع یعنی ارسال پول به ایران غیر ممکن و غیر ممکن نیست. راه حل های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد، اگرچه ممکن است دشوار و پیچیده باشد.

اگر شما نیز به دنبال راه های آسان برای ارسال پول به ایران از کانادا، آمریکا یا سایر کشورها هستید و می خواهید از شر شغل خود خلاص شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا روش های ارسال پول به ایران را با هم مرور کنیم.

موانع ارسال پول از خارج به ایران

بدون شک مهمترین عاملی که انتقال پول از خارج به ایران را دشوار می کند تحریم های آمریکاست. به گونه ای که حتی با پاسپورت ایرانی امکان افتتاح حساب در بانک های خارجی وجود ندارد.

قدرت نظامی آمریکا و همچنین روابط تجاری این کشور با کشورهای مختلف باعث شده است که بسیاری از کشورها از تحریم ها تبعیت کنند و اجازه انتقال پول به ایران یا خدمات بانکی و مالی را ندهند.

با این حال، گردشگران یا مسافران ایرانی به کشورهای اروپایی ممکن است مشکلی برای تبدیل پول خود به مبالغ کم نداشته باشند.

روش های ارسال پول به ایران

همانطور که گفتیم حل مشکل انتقال پول به ایران غیر ممکن نیست و هر مشکلی راه حلی دارد. بنابراین در بخش بعدی می خواهیم به برخی از آنها نگاه کنیم.

1. خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال

با استفاده از ارزهای دیجیتال (مانند بیت کوین، تتر و …) می توانید به راحتی برای ایرانیان داخل کشور پول ارسال کنید.

در این روش فردی که در خارج از کشور زندگی می کند باید بیت کوین را از خدماتی که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد خریداری کند و آن را به کیف پول شخصی شخصی که در ایران است ارسال کند.

بنابراین شخصی که در ایران اقامت دارد می تواند بیت کوین را بفروشد و آن را به ریال تبدیل کند. ارسال حواله بیت کوین به ایران زمان زیادی نمی برد (البته بستگی به ازدحام شبکه و کارمزد تراکنش هم دارد) و به راحتی می توانید این ارز دیجیتال را در یکی از صرافی های معتبر داخلی بفروشید.

البته این روش مشکلاتی هم دارد. به عنوان مثال، به دلیل نوسانات قیمت بیت کوین، قیمت ها نیز می تواند تغییر کند و در صورت تبدیل به ریال، ارزش ارز افزایش یا کاهش می یابد.

از دیگر معایب این روش می توان به ممنوعیت خرید و فروش بیت کوین در تعدادی از کشورها اشاره کرد. همچنین، استفاده از کیف پول برای کسانی که خیلی اهل فن آوری نیستند، دردسر بزرگی است.

2. ارسال ارز به ایران از طریق انتقال وجه سوئیفت

اگر نمی توانید به شرکت ها اعتماد کنید و نگران پول خود هستید یا می خواهید مکانی امن برای انتقال پول خود به ایران پیدا کنید، انتقال ارز از طریق حواله سوئیفت را پیشنهاد می کنیم.

سوئیفت پول شما را در هر نقطه از جهان به امن ترین و آسان ترین راه ممکن منتقل می کند. سوئیفت به شما امکان می دهد مبلغ کارمزد را بین خود و گیرنده تقسیم کنید یا آن را از اصل پول کسر کنید.

با وجود اینکه کارمزد این شبکه بسیار کم است، انتخاب های متعددی را برای متقاضیان ایجاد کرده است، بنابراین این شبکه یکی دیگر از روش های ارسال پول به ایران است.

همچنین سوئیفت نسبت به سایر حواله های ارزی کارمزد کمتری دارد و طی یک تا هفت روز فرآیند انتقال پول شما را تکمیل می کند. به غیر از موارد خاصی که در قوانین استفاده از این سرویس درج شده است، می توانید پول خود را در هر نقطه از جهان از طریق سوئیفت انتقال دهید.

3. ارسال پول از طریق ویزا و مستر کارت

مستر کارت و ویزا کارت نوعی کارت بانکی هستند که پس از واریز مبلغ مشخصی به آن، می توانید از هر جای دنیا خرید آنلاین انجام دهید.

همچنین می توانید با استفاده از اطلاعات این کارت از سراسر جهان پول دریافت کنید. اگرچه کاربران ایرانی به دلیل تحریم ها محدودیت های زیادی دارند اما بسیاری از شرکت ها با اخذ هزینه های لازم چنین خدماتی را به ایرانیان ارائه می کنند.

استفاده از این کارت ها مزایای زیادی دارد و انتقال پول به صورت مطمئن و سریع انجام خواهد شد. از مزایای این روش می توان به انتقال آنی وجه، کارمزد پایین و امنیت بالا اشاره کرد.

4. پی پال

پی پال یکی دیگر از روش های ارسال پول به صورت جهانی است که در حال حاضر به دلیل تحریم ها کاربران ایرانی نمی توانند از آن استفاده کنند و هیچ خدماتی به شما ارائه نمی دهند.

با این حال باز هم بسیاری از شرکت ها با گرفتن کارمزدی برای شما حساب باز می کنند که با رعایت نکاتی که به شما یادآوری می کنند می توانید مبلغی را انتقال دهید.

5. وب مانی

وب مانی همچنین یک سیستم پرداخت مالی بین المللی است که در کشور ما خرید و فروش می شود و هیچ تحریمی علیه مصرف کنندگان ایرانی وجود ندارد.

آخرین کلمه

همانطور که گفتیم روش های انتقال پول زیادی وجود دارد که می توانید برای ارسال پول به ایران از آنها استفاده کنید. یکی از این روش ها خرید و فروش بیت کوین است که یکی از بهترین و آسان ترین روش ها به حساب می آید.

روش های دیگر را در بالا توضیح داده ایم. به دلیل تحریم های فراوان، ایران از استفاده از بسیاری از روش ها و شبکه ها محروم شد.

اما اگر فردی در خارج از کشور دارید که می خواهد برای شما پول ارسال کند، می توانید از یکی از روش های بالا استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *