خدمات مهاجرت به ترکیه

همین الان جهت مهاجرت به ترکیه با کارشناسان ما مشورت کنید.

از ساعت 9 صبح الی 23. حتی ایام تعطیل

ترکیه در سال های اخیر به دلیل پیشرفت اقتصادی خوب خود به یکی از کشورهای سطح بالا در جهان تبدیل شده است.

به همین دلیل هر ساله بسیاری از مهاجران این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. مهاجرت به ترکیه به دلیل شباهت سبک زندگی در این کشور با ایرانیان مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

افراد می توانند از طرق مختلف به این کشور مهاجرت کنند و ویزا بگیرند. متقاضیان کشورهای ایران، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان بیشترین تعداد مهاجران در این کشور را تشکیل می دهند.

مهاجرت به ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای توریستی است که از نظر تنوع فرهنگی، امکانات آموزشی و اجتماعی در سطح کشورهای اروپایی قرار دارد. با این حال هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است.

در سال های اخیر تبلیغات مهاجرت به ترکیه به قدری زیاد شده که هر فردی را برای اخذ اقامت این کشور وسوسه می کند. اما برای مهاجرت به این کشور تحقیقات بیشتری لازم است تا به این نتیجه برسیم که آیا این کشور مقصد مهاجرتی مناسبی است یا خیر.

بسیاری از مردم ترکیه را برای مقاصد مختلف از جمله کار، تحصیل، سرمایه گذاری یا ازدواج در این کشور انتخاب می کنند. ترکیه یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان است زیرا اسلام در این کشور رواج دارد و فرهنگ و سبک زندگی مردم بسیار شبیه به ایران است.

ترکیه به متقاضیان این امکان را می دهد که مسیر مهاجرت را به روشی آسانتر از مهاجرت به کشورهای اروپایی تجربه کنند و این امکان را برای افراد فراهم می کند تا در شهرهای پیشرفته زندگی کنند.

بر اساس گزارش های دریافتی در سال های اخیر، مهاجرت ترکیه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. زیرا این کشور از نظر اقتصادی، آموزشی، سرمایه گذاری و … در وضعیت ایده آلی قرار دارد.

شرایط عمومی مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه بسته به اینکه افراد چه روشی را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنند متفاوت خواهد بود. با این حال برخی از شرایط کلی برای مهاجرت به ترکیه یکسان است.

یکی از مهمترین شرایط موجود بودن منابع مالی است. در واقع افراد پس از مهاجرت باید توانایی تامین هزینه های زندگی خود در این کشور را داشته باشند. لازم به ذکر است در صورت یافتن شغلی با درآمد مناسب، نیازی به ارائه گواهی تمکن مالی نخواهد بود.

از دیگر شرایط ارائه مدرک زبان ترکی ضروری است زیرا افراد برای ارتباط با افراد این کشور باید به زبان خود مسلط باشند. گذشته بدی نداشته باشید، بیمه داشته باشید، پاسپورت ارائه دهید و غیره. شرایط مهم برای مهاجرت به ترکیه است.

در ویزای تحصیلی ترکیه پس از 4 سال تحصیل و یک سال کار در این کشور می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

برای مهاجرت کاری به ترکیه متقاضیان نیاز به پیشنهاد شغلی دارند و پس از 5 سال کار در این کشور امکان اخذ اقامت دائم وجود خواهد داشت. از نظر سرمایه گذاری نیز می توان به روش های مختلفی مانند خرید اوراق قرضه دولتی، سپرده گذاری و … در این کشور سرمایه گذاری کرد. اصولا پس از 8 سال اقامت با سرمایه گذاری می توانید اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید.

روش های مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه مانند سایر کشورها روش های مختلفی وجود دارد که افراد بسته به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب می کنند.

اطلاع از این روش های مهاجرتی می تواند برای افرادی که قصد اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند مفید باشد. در ادامه هر یک از این روش ها را بررسی می کنیم:

  • مهاجرت تحصیلی به ترکیه
  • مهاجرت کاری به ترکیه
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه
  • مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه
  • مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه
  • مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

همین الان جهت مهاجرت به ترکیه با کارشناسان ما مشورت کنید.

از ساعت 9 صبح الی 23. حتی ایام تعطیل

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی در ترکیه یکی از بهترین راه های اخذ اقامت این کشور می باشد که مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.

در حال حاضر حدود 117000 دانشجوی خارجی در ترکیه مشغول به تحصیل هستند. دانشجویان این کشور می توانند در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند و بخشی از هزینه های خود را تامین کنند.

اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به دلیل سهولت آن بسیار محبوب است. دانشجویان می توانند به زبان های انگلیسی و ترکی در این کشور تحصیل کنند.

یکی از شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های آن کشور می باشد. دانشجویان واجد شرایط تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در ترکیه هستند. مدت زمان تحصیل در این دوره ها بسته به رشته تحصیلی دانشجو متفاوت است.

امکان اخذ اقامت مستقیم ترکیه وجود ندارد. پس از اتمام تحصیلات خود در ترکیه، دانشجویان می توانند در مدت زمان کوتاهی که دارند شغل مناسبی پیدا کنند

از دیگر روش های مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت، مهاجرت کاری به ترکیه می باشد. متقاضیان کار در ترکیه باید به زبان آن کشور تسلط نسبی داشته باشند. در واقع تسلط به زبان ترکی یکی از پیش نیازهای اصلی کارفرمایان برای استخدام است.

توجه داشته باشید که متقاضیان کار در ترکیه قبل از هر اقدامی باید مجوز کار را از وزارت کار و رفاه اجتماعی (MLSS) دریافت کنند.

البته متقاضی ابتدا باید مراحل کاریابی و مصاحبه را طی کند و با کارفرمای ترکیه ای به توافق برسد. سپس همزمان با اخذ پروانه کار مدارک توسط کارفرما به اداره کار ارائه می شود.

در ویزای کار ترکیه ابتدا به فرد اقامت یک ساله داده می شود و سپس در صورت تایید کارفرما و ادامه همکاری، مدت اقامت قابل تمدید است. نرخ بیکاری در ترکیه حدود 11 درصد است در حالی که در کشورهای اروپایی مانند آلمان و اتریش این رقم زیر 5 درصد است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که شرایط کار در این کشور مساعد نیست. به همین دلیل دانشجویان در دوران تحصیل مجاز به کار دانشجویی نیستند و فقط دانشجویان دکتری و فوق دکترا می توانند به صورت پاره وقت کار کنند.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. در واقع افراد می توانند با سرمایه گذاری در این کشور علاوه بر اخذ اقامت دائم سود خوبی نیز کسب کنند.

راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که شامل خرید اوراق بهادار، خرید سهام شرکت های بزرگ، خرید ملک و سرمایه گذاری در بانک های ترکیه می شود.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه یک تا دو میلیون لیر خواهد بود. افرادی با چنین سرمایه ای می توانند شرکت ثبت کنند و شروع به کار کنند. همچنین می توانند در این کشور ملک بخرند که البته سرمایه کمتری نیاز خواهد داشت.

در نظر داشته باشید قبل از هر سرمایه گذاری در این کشور جوانب آن را به خوبی بررسی کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید تا خدای ناکرده ورشکست شوید.

با خرید ملک به ترکیه مهاجرت کنید

خرید ملک یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به ترکیه است. برای خرید ملک در این کشور فقط باید پول کافی داشته باشید، سپس بدون هیچ مشکلی می توانید خانه ای در ترکیه بخرید.

متقاضیان برای خرید ملک می توانند از طریق آژانس های املاک اقدام کنند و یا به تنهایی به ترکیه سفر کرده و بدون واسطه خانه خریداری کنند. آ

برای خرید از طریق بنگاه های معاملات ملکی، فراد باید به آژانس های معتبر مراجعه کند. اگر داوطلبی بخواهد این کار را حضوری انجام دهد باید به زبان ترکی نیز مسلط باشد.

افراد پس از خرید ملک در این کشور می توانند به اداره مهاجرت در آنکارا مراجعه کرده و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. ترکیه یکی از معدود کشورهایی است که اقامت را از طریق خرید ملک ارائه می دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورت داشتن تمکن مالی از این روش غافل نشوید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه یکی از راه های مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری می باشد. در این روش افراد ملزم به استخدام 5 کارگر ترک خواهند بود و همچنین باید بیمه و مالیات منظم به شرکت پرداخت کنند.

قبل از اقدام برای ثبت شرکت در این کشور، متقاضیان باید با انواع ساختار شرکت در ترکیه آشنا شوند و همچنین از شرایط ثبت شرکت آگاهی کامل داشته باشند.

زمانی که افراد برای ثبت شرکت در ترکیه اقدام می کنند باید در آن کشور حضور داشته باشند و مدارکی مانند گذرنامه، اساسنامه شرکت، ترجمه صفحه اول شناسنامه و … را ارائه دهند. هزینه ثبت شرکت در ترکیه حدود 2500 دلار خواهد بود و این پروسه بین 3 تا 5 روز به طول خواهد انجامید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های مهاجرت به ترکیه ازدواج با یک شهروند ترکیه است که منجر به اخذ اقامت دائم آن کشور می شود. برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج باید حداقل 3 سال از ازدواج افراد در این کشور گذشته باشد. علاوه بر این، این ازدواج باید در ترکیه ثبت شود. متقاضیان باید توجه داشته باشند که ازدواج آنها نباید رسمی باشد و فقط برای اخذ تابعیت باشد.

اگر اداره مهاجرت ترکیه تشخیص دهد که این ازدواج جعلی است و برای اخذ اقامت منعقد شده است، جرم محسوب می شود و جریمه مالی یا حبس در پی خواهد داشت. بنابراین افراد باید مدارک کافی برای اثبات ازدواج خود را به اداره مهاجرت استانبول ارائه دهند. اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج 3 تا 5 سال طول خواهد کشید.

از طریق تولد به ترکیه مهاجرت کنید

کشورهای مختلف برای اعطای تابعیت از دو قانون خاک و خون استفاده می کنند. قانون شهروندی در ترکیه بر اساس خون است، به این معنی که تولد افراد در این است

پرداخت به ترکیه به هیچ وجه توصیه نمی شود و خطرات زیادی را به همراه دارد. این روش سخت ترین و خطرناک ترین روش مهاجرت است که با وجود بدبختی هایی که این روش برای پناهندگان ایجاد می کند، هنوز بسیاری از افراد به این روش مهاجرت غیرقانونی به ترکیه یا کشورهای دیگر فکر می کنند.

به طور کلی، زمانی که افراد به دلیل دیدگاه های سیاسی یا مذهبی و … در صورتی که در کشور مبدا خود امن نباشند، می توانند به عنوان پناهنده به کشورهای دیگر مراجعه کنند. پناهندگی فرآیند پیچیده ای است و فرد باید ثابت کند که در صورت بازگشت به کشورش جانش در خطر است.

معمولاً به این صورت است که قاچاقچیان انسان به روشی کاملاً خطرناک مردم را جابجا می کنند و بسیاری از پناهجویان ممکن است در این راه جان خود را از دست بدهند.

از سوی دیگر پناهندگان در ترکیه در شرایط سختی زندگی می کنند و به دلیل موقعیت اجتماعی پایینی که دارند، در این کشور رفتار خوبی با آنها نخواهد شد. موسسه مهاجرتی گلستانی به دلیل خطرات ناشی از این روش هیچ گونه خدمات پناهندگی ارائه نمی دهد و این قسمت صرفا جهت آگاهی شما می باشد.

شرایط اقامت در ترکیه

شرایط اقامت ترکیه چیست؟ این یکی از سوالاتی است که کاندیداها همیشه می پرسند. در جدول زیر شرایط اقامت ترکیه را بر اساس روش های مختلف مشاهده می کنید.

  • مهاجرت تحصیلی به ترکیه
  • پذیرش تحصیلی و ثبت نام دانشگاه
  • مهاجرت کاری به ترکیه
  • انعقاد قرارداد کار با کارفرما
  • مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیه
    سرمایه کافی و ثبت شرکت یا خرید ملک در ترکیه
  • مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه
  • ازدواج با یک شهروند ترکیه

انواع اقامتگاه در ترکیه

احتمالاً اصطلاح کارت کیملیک را شنیده اید. کارت اقامت ترکیه معمولا کیملیک نامیده می شود. این کارت توسط اداره مهاجرت و شهروندی ترکیه برای آن دسته از مهاجرانی که اجازه اقامت در ترکیه را دریافت کرده اند صادر می شود. همچنین در صورت داشتن شرایط قانونی و دولتی می توانید این کارت را برای چندین سال دریافت کنید.

افرادی که کارت کیملیک دارند می توانند در ترکیه بمانند. البته ناگفته نماند که این کارت به معنای برخورداری از مزایای شهروندی نیست.

ضمناً این شغل به دارنده آن اجازه کار قانونی و تمام وقت در ترکیه را نمی دهد و متقاضی برای کار در ترکیه باید مجوز کار جداگانه ای دریافت کند. انواع اقامت ترکیه که متقاضیان می توانند برای آن اقدام کنند عبارتند از:

  • اقامتگاه های توریستی
  • اقامت تحصیلی
  • اقامت از طریق کار
  • اقامت با خرید ملک
  • مسکن با سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق ثبت شرکت
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت از طریق پناهندگی

بهترین راه مهاجرت به ترکیه

یکی از سوالات رایجی که معمولا متقاضیان مهاجرت می پرسند این است که بهترین روش مهاجرت چیست؟ در پاسخ باید بگوییم بهترین روش مهاجرت با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است.

از آنجایی که شرایط زندگی در ترکیه برای ایرانیان بسیار مناسب است و مهاجران ایرانی می توانند در این کشور کار، تحصیل و سرمایه گذاری کنند، این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است. دانشگاه های خصوصی این کشور شهریه بالایی دارند و هزینه مهاجرت به این کشور را افزایش خواهند داد.

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از بهترین و ارزان ترین راه های مهاجرت به ترکیه در صورتی است که افراد بتوانند شغل مناسبی در این کشور پیدا کنند.

از این رو تعداد زیادی از هموطنان ما به دنبال بهترین راه برای مهاجرت به ترکیه هستند تا بتوانند بقیه عمر خود را در این کشور خوش آب و هوا سپری کنند.

اگر علاقه مند به ورود به خاک ترکیه و زندگی در این کشور هستید، برای یافتن بهترین روش مهاجرتی در جامعه، ابتدا باید شرایط خود را بررسی کنید و سپس از بین روش های قانونی مهاجرت به این کشور، روشی را انتخاب کنید.

بهترین روش مهاجرت به ترکیه بر اساس شرایط شما تعیین می شود. اگر علاقه مند به ادامه تحصیل هستید می توانید روش مطالعه را انتخاب کنید.

البته در نظر داشته باشید که بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر ترکیه دارای محدودیت سنی هستند. بنابراین، اگر می خواهید در مقطع کارشناسی تحصیل کنید، حداکثر سن شما باید 24 سال باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل 30 سال سن داشته باشید و در صورتی که علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری هستید، حداکثر سن برای ورود به دانشگاه 40 سال است.

یکی دیگر از شرایط تحصیل در ترکیه تسلط به یکی از زبان های ترکی یا انگلیسی و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه می باشد. البته برخی از رشته ها و دانشگاه ها نیازی به شرکت در کنکور ندارند. اگر می خواهید از لحظه ورود به ترکیه درآمد کسب کنید، باید روش کار را انتخاب کنید.

در روش استخدامی باید مدرک تحصیلی معتبر همراه با سابقه کار کافی ارائه دهید. همانطور که در قسمت های قبل گفتیم، امروزه مشاغل فنی، مشاغل کامپیوتر و فناوری اطلاعات، گردشگری، پزشکی و پرستاری شرایط کاری خوبی در ترکیه دارند.

اگر قصد مهاجرت دارید می توانید به مشاوران ما در موسسه مهاجرتی گلستانی مراجعه کرده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. کارشناسان ما در این مجموعه با سال ها تجربه در امر مهاجرت به ترکیه می توانند شما را در عبور از این جاده پر پیچ و خم یاری کنند.

همین الان جهت مهاجرت به ترکیه با کارشناسان ما مشورت کنید.

از ساعت 9 صبح الی 23. حتی ایام تعطیل

4.6/5 - (5 امتیاز)