واریز لیر به حساب ترکیه همواره یکی از مهمترین موضوعات برای افرادی است که در ترکیه سفر می‌کنند یا در آنجا کار می‌کنند.

به طور کلی، حساب‌های بانکی یکی از موارد ضروری برای انجام هرگونه تراکنش مالی در کشورهای مختلف است و ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما واریز لیر به حساب ترکیه نکته‌ای است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

اگر قصد دارید به ترکیه سفر کنید یا در آنجا به کار بپردازید، نیاز به یک حساب بانکی در این کشور خواهید داشت. یک حساب بانکی به شما کمک می‌کند تا از ارز شما در این کشور استفاده کنید و همچنین تمامی هزینه‌های خود را با خیال راحت پرداخت کنید.

اما توجه داشته باشید که حساب‌های بانکی در ترکیه در دو نوع لیر و ارز خارجی (به خصوص دلار آمریکا و یورو) در دسترس هستند. بنابراین، اگر تصمیم به داشتن حساب بانکی در ترکیه گرفتید، باید تصمیم بگیرید که در کدام ارز درآمد خود را به حساب خود واریز خواهید کرد.

همانطور که اشاره شد، یکی از مهمترین نکات مربوط به حساب بانکی در ترکیه، واریز لیر به حساب است. واریز پول به حساب بانکی ترکیه به دو روش امکان‌پذیر است؛ نقدی و غیرنقدی. در روش نقدی، شما می‌توانید پول خود را در بانک‌ها و صرافی‌های موجود در سراسر کشور نقد کنید و به حساب بانکی خود در ترکیه واریز کنید.

اما در روش غیرنقدی، می‌توانید از سرویس‌های انتقال پول آنلاین استفاده کنید تا به راحتی پول خود را از حساب خود در کشور مبدأ به حساب بانکی ترکیه خود منتقل کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید که برای واریز لیر به حساب ترکیه به نرخ ارز روزانه اعمال شده توسط بانکی که از آن استفاده می‌کنید، تبدیل خواهد شد. این نرخ ارز به طور معمول با نرخ بین بانکی تفاوت دارد، بنابراین ممکن است مبلغ واریزی شما در ارز خود کمتر یا بیشتر از انتظار شما باشد.

همچنین، برای واریز لیر به حساب ترکیه، می‌توانید از سرویس‌های انتقال پول ارزی استفاده کنید که به صورت مستقیم و بدون نیاز به تبدیل ارز امکان‌پذیر است. این سرویس‌ها معمولا ارزهای قابل پذیرش توسط بانک‌های ترکیه را دریافت و به حساب شما در ترکیه واریز می‌کنند.

واریز لیر به حساب ترکیه از طریق این سرویس‌ها علاوه بر راحتی و سرعت، مزیت‌های دیگری نیز دارد. انتقال پول ارزی باعث می‌شود تا درآمد خود را با نرخ ارز روز تبدیل کنید و از تغییرات ناگهانی در نرخ ارز جلوگیری کنید.

در نهایت، برای واریز لیر به حساب ترکیه بهتر است از طریق سرویس‌های انتقال پول آنلاین یا ارزی اقدام کنید تا نیازی به حمل نقدینگی نداشته باشید و از مزایای مطلوب و سرعت بیشتر این روش ها استفاده کنید.

همچنین، بهتر است قبل از سفر به ترکیه، با بانک خود در کشور مبدأ تماس بگیرید و مشخص کنید که آیا امکان واریز پول به حساب خارجی شما وجود دارد یا خیر و چه نرخی برای تبدیل ارز به حساب ترکیه شما اعمال می‌شود.

در کل، واریز لیر به حساب ترکیه برای سفر و کار در این کشور حائز اهمیت است و باید به موارد مهمی مانند نوع حساب بانکی، روش واریز و نرخ تبدیل ارز توجه ویژه داشته باشید تا از سوءتفاهم‌ها و مشکلات در این زمینه جلوگیری کنید.

پیش از سفر به ترکیه، بهتر است با بانک خود در کشور مبدأ مشورت کنید و از آخرین مقررات و قوانین مربوط به واریز پول به ترکیه مطلع باشید تا بتوانید بدون مشکلاتی به مقصد خود مسافرت کنید.

روش‌ انتقال پول از ایران به ترکیه چیست؟

برای شروع انتقال پول از ایران به ترکیه مراحل زیر را دنبال کنید:

بررسی نرخ ارز

نرخ ارز خارجی می تواند بر میزان دریافتی دریافت کننده شما تأثیر بگذارد. بایستی متذکر شد که به طور منظم فارکس را بررسی و چک کنید تا بتوانید بهترین روز و فرصت مناسب را برای ارسال بیابید.

مدرک شناسایی

مدارک شناسایی ممکن است هنگام ثبت نام از شما خواسته شود که مدرک شناسایی خود را نشان دهید، بنابراین بهتر است با این کار آماده باشید. همچنین می توانید اطلاعات کلی گیرنده خود را تهیه کنید.

ثبت نام در سامانه انتقال حواله

سایت های انتقال پول آنلاین ممکن است وب سایت خود را طوری طراحی کرده باشند که ثبت نام را برای مشتریان آسان تر کنند. برای شروع سریع، مراحل ثبت نام را تکمیل کنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که کارت اطلاعات حساب بانکی خود را به عنوان منبع وجوه پیوست کنید.

پیگیری تراکنش

بر تراکنش خود نظارت کنید پس از ارسال پول حتما یک کپی از شماره تراکنش یا شماره مرجع را رهگیری کنید. این می تواند ساده ترین راه برای شما باشد که آیا پول شما ارسال شده است یا خیر. به یاد داشته باشید که با داشتن این شماره تراکنش و کد پیگیری می توان برای حل و فصل اختلاف و در صورت هر گونه مشکلی نیز استفاده کرد.

کدام روش‌ انتقال پول از ایران به ترکیه بهتر است؟

سوال اینجاست که از کدام سرویس‌ها برای انجام خدمات ارزی خود و ارسال حواله استفاده نماییم. سرویس‌های بسیاری وجود دارند اما در ادامه به معرفی اجمالی این سرویس‌ها که انتقال پول از ایران به ترکیه را ممکن می‌کنند، پرداخته‌ایم.

روش انتقال پول از ایران به ترکیه

لازم به ذکر است که ما ایرانیان نمی‌توانیم از همه این سرویس‌ها برای انتقال پول و انجام خدمات ارزی استفاده کنیم و دسترسی محدودی داریم. در ادامه به معرفی برخی از این سرویس‌ها بصورت دقیق‌تر و مفصل‌تر خواهیم پرداخت.

هزینه انتقال پول از ایران به ترکیه چقدر است؟

با توجه به روش‌ انتقال پول از ایران به ترکیه که انتخاب می‌کنید. هزینه و کارمزدی متفاوتی را پرداخت خواهید نمود. اگر به دنبال ارزان ترین راه برای ارسال پول از ایران هستید، می توانید برخی از خدمات انتقال را انتخاب کنید که کارمزد و هزینه‌ای دریافت نمی کنند. برای اکثر سایت‌ها، بسته به میزان پولی که می‌خواهید انتقال دهید، حداقل هزینه خدمات را اضافه می‌کنند.

این هزینه‌ها ممکن است شامل حدود 1٪ از مبلغی باشد که شما ارسال می کنید، اما باز هم کارمزد انتقال حواله تابع شرایط و ضوابط هر سایت است و حتما قبل از استفاده از خدمات سایت مورد نظر حتما قوانین و شرایط انجام خدمات ارزی را مطالعه و بررسی نمایید.

یک روش انتقال پول از ایران به ترکیه استفاده از Western Union است

وسترن یونیون یک شرکت آمریکایی است. دفتر مرکزی آن در مریدین، کلرادو است و توسط ازرا کورنل در سال 1851 تأسیس شد. از طریق وسترن یونیون، می توانید بدون نیاز به شماره حساب بانکی و فقط با پاسپورت، هر مقدار ارز را از کشور خود به کشور دیگری ارسال کنید. Western Union می تواند به 200 کشور با بیش از 500000 شعبه در سراسر جهان به صورت آنلاین پول ارسال کند.

نحوه انتقال پول از ایران به ترکیه با استفاده از Western Union چگونه انجام می‌شود؟

فرستنده با در دست داشتن سند پرداخت و شناسایی به یکی از نمایندگی های وسترن یونیون مراجعه می کند و فرمی را پر می کند که نام، نام خانوادگی، شهر و کشور گیرنده در آن درج شده است. سپس فرم همراه با پرداخت در اختیار نماینده قرار می گیرد و کد MTCN به فرستنده داده می شود.

روش انتقال پول از ایران به ترکیه

فرستنده این کد را فقط به گیرنده می دهد و گیرنده با داشتن مدرک شناسایی عکس دار به شعبه شرکت مراجعه می کند و پس از دادن کد وجه را دریافت می کند. اگر اطلاعات گیرنده با مدارک گیرنده مغایرت داشته باشد، فرستنده باید برای ادامه ویرایش به شعبه Western Union مراجعه کند.

سقف انتقال پول از ایران به ترکیه با استفاده از Western Union چقدر است؟

Western Union یک انتخاب عالی برای ارسال فوری پول به هر نقطه از جهان است. با استفاده از این روش می توانید تا سقف 2400 دلار (انتقال از طریق TC) و 3000 دلار (دریافت پرداخت از طریق TC) از هر کجای دنیا در انتقال حواله انجام دهید.

مطمئن ترین روش انتقال پول از ایران به ترکیه از طریق صرافی است

با وجود گزینه‌های متنوع سرمایه گذاری در کشور و ترکیه و روش‌های مختلف اخذ تابعیت ترکیه، مبادلات ارزی هم برای تبدیل ریال به لیر یا دلار یا برعکس نیز افزایش یافته است. از همین رو تعداد صرافی‌های ایرانی در پایتخت ترکیه شهر آنکارا افزایش یافته است تا جوابگو نیاز‌های مهاجران به ترکیه باشند. تا انجام خدمات ارزی همانند خرید و فروش ارز، انتقال ارز و چنج کردن ارز، دریافت و انتقال حواله را به راحتی تسهیل گردد. در ادامه به معرفی صرافی‌های ایرانی در آنکارا خواهیم پرداخت.

امن‌ترین روش انتقال پول از ایران به ترکیه از طریق حواله سوئیفت SWIFT است

حواله سوئیفت که به آن انتقال پول بین المللی نیز می گویند، روشی امن و استاندارد برای ارسال یا دریافت پول از بانک ها در هر نقطه از جهان است. سوئیفت) یک سیستم پیام رسانی پرداخت الکترونیکی است که توسط بانک‌ها و مؤسسات مالی در سراسر جهان استفاده می شود. SWIFT که استاندارد طلایی برای قابلیت اطمینان و امنیت در تراکنش‌های مالی در نظر گرفته می شود، توسط بیش از 11000 موسسه در 200 کشور جهان استفاده می شود.

روش انتقال پول از ایران به ترکیه

سوئیفت در حال حاضر به انواع مختلفی از مؤسسات مالی از جمله بانک ها، مبادلات، سپرده گذاران،‌کارگزاری‌ها، سازمان های مدیریت دارایی، مبادلات ارز،‌ فروشندگان اوراق بهادار، خزانه های شرکتی خدمات ارائه می دهد.

هزینه انتقال سوئیفت بسته به بانک یا شرکت انتقال پولی که استفاده می کنید متفاوت است. به طور کلی دو نوع هزینه وجود دارد که باید از آنها آگاه بود: کارمزد و نرخ مبادله ارزی هزینه‌هایی هستند که شما موظف به پرداخت آن هستید. هر بانک یا شرکت انتقال پول ترکیبی از کارمزد و نرخ مبادله را برای انتقال سوئیفت دریافت خواهد کرد.

جهت انجام خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه یا حواله سوئیفت در ترکیه از سوئیفت SWIFT یک سیستم پرداخت ایمن و مطمئن است که برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته است، انتقال می‌پذیرد. برای انجام حواله سوئیفت می توانید از متخصص بانک یا انتقال پول استفاده کنید. پرداخت بین المللی SWIFT ممکن است بین 1 تا 4 روز کاری طول بکشد. بانک ها معمولاً برای انتقال سوئیفت هزینه بیشتری نسبت به شرکت های انتقال پول دارند.

آنچه که در روش انتقال پول از ایران به ترکیه بایستی بدانید

قبل از انتقال حواله به ترکیه، به اطلاعاتی نیاز دارید. ارائه‌دهندگان تقاضا‌های متفاوتی دارند، اما فهرستی کلی از آنچه معمولاً مورد نیاز است، در زیر آمده است:

یک مدرک شناسایی عکس دار دولتی بسته به کشوری که از آن اقدام به ارسال حواله می کنید، می‌توانید از گذرنامه، کارت تامین اجتماعی یا گواهینامه رانندگی استفاده نمایید.

نام گیرنده بصورت دقیق همانطور که در اسناد قانونی آنها آورده شده است بایستی ثبت گردد.

آدرس محل سکونت و شماره تلفن گیرنده

اگر مستقیماً به حساب بانکی ارسال می کنید، مشخصات بانک گیرنده (نام بانک، شعبه و شماره حساب) بایستی ذکر گردد.

مقدار پولی که می خواهید ارسال کنید، گزینه پرداخت، انتقال و روش های پرداخت را انتخاب نمایید.

بخش عمده ای از این اطلاعات تنها هنگام باز کردن حساب مورد نیاز است. در ادامه فقط اطلاعات گیرنده درخواست خواهد شد. در صورت تکرار انتقال، نیازی به اطلاعات اضافی نیست، سیستم‌ها تمام جزئیات انتقال قبلی را در حافظه خود ثبت دارند.

دلایل رایج برای انتقال پول از ایران به ترکیه چیست؟

کسانی که پول به ترکیه می فرستند دلایل زیادی دارند. دلایل به اندازه تعداد تراکنش‌های پردازش شده در یک دوره خاص متفاوت است.

حمایت خانواده

خرید کالا و خدمات

خرید ملک

سرمایه گذاری و پس انداز

نکاتی که باید پس از انتخاب روش انتقال پول از ایران به ترکیه بدانید

هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین روش برای انتقال پول از ایران به ترکیه، آخرین چیزی که می خواهید این است که انتقال شما کنسل شود یا فرصت‌های از دست رفته شما ایجاد شود. این می تواند از طرف ارائه دهنده یا از طرف گیرنده تراکنش باشد. هنگام انتقال حواله به ترکیه، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

مالیات بر درآمد شخصی – ساکنان ترکیه بر درآمد جهانی خود مشمول مالیات می شوند، اما افراد غیر مقیم فقط بر درآمد حاصل از ترکیه مشمول مالیات می شوند.

بنابراین، حواله از خارج به منزله درآمدی برای گیرنده نیست، بنابراین مشمول مالیات نمی شود.

عفو مالیاتی برای بازگرداندن دارایی‌های خارجی – برای ساکنان ترکیه که می خواهند دارایی‌های خارجی خود را اعم از دارایی مادی یا مالی به همراه داشته باشند، حداقل بار مالیاتی وجود دارد. عفو مالیاتی 1% ارزش دارایی های برگشتی تعیین شده است. برای برخورداری از عفو باید ظرف 3 ماه از تاریخ اعلام، دارایی‌ها به کشور بازگردانده شده باشند.

عملکرد ارزی – لیر ترکیه تحت تدابیر تثبیت کننده دولت قرار گرفته است. از نظر عملکرد در برابر سایر ارزها، رکورد آن کمی متزلزل بوده است. از آنجایی که تحریم‌های بین‌المللی چندان دور از رادار نیستند، مهم است که عملکرد کوتاه‌مدت و بلندمدت پیش‌بینی‌شده آن را در نظر بگیرید تا به شما در زمان‌بندی ارسال حواله‌هایتان کمک کند.

انتخاب مناسب روش انتقال پول از ایران به ترکیه هنگام انتقال حواله بسیار مهم است. به هر طریق ممکن، باید ارائه دهندگانی را انتخاب کنید که کارمزدهای انتقال کمتر، نرخ ارز مطلوب، تحویل به موقع و سایر عوامل مورد بحث در راهنما را تضمین می کنند.

چرا از سرویس‌های ارسال حواله برای انتقال پول از ایران به ترکیه استفاده کنیم؟

ارائه دهندگان خدمات انتقال پول روش های نوآورانه ای را برای انتقال پول از نقطه ای به نقطه دیگر در داخل و خارج از مرزهای کشور معرفی کردند. برخی از مزایا و اثرات منفی این سرمایه گذاری ها عبارتند از:

انتقال سریعتر

حداکثر 3 روز طول می کشد تا ارائه دهندگان خدمات انتقال پول وجه را به گیرنده تحویل دهند. اگر فرستنده هزینه انتقال را از طریق کارت‌های اعتباری/دبیت پرداخت کند و تحویل نقدی را به عنوان گزینه پرداخت انتخاب کند، انتقال ظرف چند دقیقه پردازش می شود.

سهولت ثبت نام

باز کردن حساب خدمات انتقال پول و فرآیند تأیید بعدی کمتر از دو ساعت طول می کشد. هیچ یک از تأییدها به معنای انتقال سریعتر نیست.

سود پایین نرخ ارز

وقتی ارز میزبان خود را با لیر ترکیه مبادله می کنید چقدر به دست می آورید بستگی به حاشیه نرخ مبادله ای دارد که ارائه دهنده هزینه می کند. بانک ها تا 5 درصد حاشیه سود دریافت می کنند، بسیار بیشتر از هزینه 0.5-3 درصدی ارائه دهندگان انتقال پول.

هزینه انتقال پایین

در مقایسه با بانک‌هایی که ممکن است تا 40 دلار برای انتقال به ترکیه هزینه کنند، ارائه دهندگان انتقال پول ممکن است تنها 10٪ از هزینه‌های بانکی را برای همان انتقال دریافت کنند. برخی از ارائه دهندگان مانند TransferWise تمام هزینه های انتقال از جمله هزینه روش‌های پرداخت را در یک قیمت برای سهولت تراکنش ها ترکیب می کنند.

پشتیبانی چند ارزی

اپراتورهای انتقال پول از انتقال وجه از بیش از 200 کشور به بیش از 60 ارز پشتیبانی می کنند.

امنیت

جرایم سایبری به یکی از بالاترین خطرات در عملیات انتقال پول تبدیل شده است. برای محافظت از مشتریان خود، ارائه دهندگان انتقال پول تدابیر امنیتی در سطح صنعتی مانند لایه سوکت‌های امن (SSL) و سیستم های احراز هویت دو مرحله ای (2FA) را اعمال کرده اند.

5/5 - (2 امتیاز)